wtf is unflappable Steven ?

Mijn foto
Olmen, Antwerpen, Belgium
Onverstoorbaar, cynisch, verwaand

zaterdag, oktober 29, 2011

Borussia-Park

Gisteren (zéér) spontaan besloten dat ik eindelijk eens naar een thuiswedstrijd van mijn oude liefde Borussia Mönchengladbach zou gaan kijken.


De "Fohlen" (veulens) zijn al mijn sinds mijn prille jeugdjaren mijn favoriete voetbalploeg en ik moet met het rood op de wangen toegeven dat ik nog nooit een wedstrijd van hen heb bijgewoond, zelfs niet in hun gloriedagen (ze zijn het laatste decennium zelfs tot twee maal toe gedegradeerd naar tweede klasse) tijdens de jaren tachtig toen ze nog op de mythische Bökelberg speelden.

Sinds enkele jaren speelt "Gladbach" echter in een nieuw, ultra-modern stadion, het Borussia-Park. En het moet gezegd...een pareltje van een voetbaltempel !



De voetbalmatch zelf dan...een logische, maar toch maar nipte 2-1 overwinning tegen Hannover 96, mede door 2 mooie doelpunten van Marco Reus, één van de grootste talenten in het Duitse voetballand.


Gezellige sfeer tijdens de match en een vettige Duitse curryworst na de wedstrijd... meer moet dat niet zijn.

"Elf vom Niederrhein" (Borussia Mönchengladbach)


Geen opmerkingen: